دریچه منهول چدنی به همراه لیست قیمت (1402)

دریچه منهول چدنی به همراه لیست قیمت (1402)

دریچه منهول چدنی به همراه لیست قیمت (1402)

فروش دریچه منهول چدنی به همراه مزایا و معایب آن

و همچنین لیست قیمت و سایز آن به صورت کامل

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید.

 

جنس دریچهسایز دریچهسایز طوقهقیمت دریچهوزن دریچه
دریچه منهول چدنی2025تماس بگیرید20KG
دریچه منهول چدنی2532تماس بگیرید28KG
دریچه منهول چدنی3240تماس بگیرید37KG
دریچه منهول چدنی4050تماس بگیرید43KG
دریچه منهول چدنی5060تماس بگیرید48KG
دریچه منهول چدنی6070تماس بگیرید60KG
دریچه منهول چدنی7080تماس بگیرید69KG
دریچه منهول چدنی8097تماس بگیرید۱۴۰KG

 

دریچه چدنی چیست؟

دریچه های چدنیمحصولاتی هستند که از چدن به عنوان ماده اصلی ساخته شده اند. این دریچه منهول ها به عوان یک ابزار صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند و در منطقه های مختلفی مانند آب و فاضلاب، سیستم های گرمایش و سرمایش، مخازن آب و فاضلاب، ماشین آلات، صنایع نفت و گاز و... مورد استفاده قرار می گیرند.

دریچه های چدنی در دو نوع یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. دریچه های یکطرفه به عنوان دریچه های دستیابی به سیستم های آب و فاضلاب و دریچه های دو طرفه به عنوان دریچه های کنترل جریان در سیستم های گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار می گیرند.

و همینطور دریچه های چدنی به دو شکل مختلف کوره ای و رانشی تولید می شوند. در دریچه های کوره ای، قسمت بالایی دریچه ثابت است و قسمت پایینی آن قابل جابجایی است. در دریچه های رانشی، دریچه دارای قابلیت جا به جایی بودن و در دو طرف آن قرار دارد، به گونه ای که با دوران دریچه، جریان اب یا هوا را می توان کنترل کرد.

ویژگی های دریچه های چدنی

مقاومت بالا در برابر خوردگی:دریچه های چدنی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و اکسیداسیون، برای استفاده در سیستم های فاضلاب، آب و هوا، صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

قابلیت نگهداری:دریچه های چدنی به راحتی قابل نگهداری هستند و نیازی به تعویض آن ها نیست. در صورتی که دریچه ها نیاز به تعمیر دارند، میتوان آنها را باز کرد و سپس تعمیر کرد.

دوام و ماندگاری بالا:دریچه های چدنی به راحتی خراب نمی شوند. به دلیل ویژگی های فیزیکی و شیمیایی چدن، این دریچه ها در برابر ضربه و خرد شدن مقاوم هستند و میتوان از آنها  در مدت های طولانی در سیستم های مختلف استفاده کرد.

قابلیت تولید در هر 6 رده مقاومتی:این دریچه هارا برای انواع کاربردها مختلف می توان تولید کرد و در واقع یکی از مزایای این دریچه ها، قابلیت تولید آنها در هر 6 رده مقاومتیA15تاF900است.

قابلیت پیدا شدن در صورت مدفون شدن:گاهی اوقات دریچه های منهول در زیر پوشش های راهسازی مدفون می شوند و پیدا کردن برخی از آنها مانند دریچه های کامپوزیت و پلی اتیلن، خیلی دشوار و سخت است. اما دریچه های چدنی به دلیل وجود آهن در ساختارشان به راحتی توسط دستگاه های فلزیاب پیدا می شوند.

 

 

معایب دریچه منهول چدنی

پتانسیل سرقت بالا:دریچه های چدنی به دلیل قابل بازیافت بودن شان گزینه مناسبی برای سارقان هستند و حوادثی مانند سقوط عابرین و وسایل نقلیه به درون چاه های منهول، جزو اتفاقات ناگواری است که در نتیجه این سرقت ها رخ داده است.

وزن زیاد و هزینه بالا در نصب و حمل و نقل:دریچه های چدنی نسبت به بقیه دریچه های منهول موجود در بازار وزن سنگین تری دارند و این از معایب بزرگ این دریچه است. چرا که باعث افزایش هزینه حمل و نقب می شود و هم آنرا سخت تر میکند. البته دریچه  های چدن داکتابل وزن کمتری نسبت به چدن خاکستری دارند.

عدم قابلیت تولید در رنگ های متنوع

تولید صدا در هنگام عبور وسیله نقلیه

قیمت بیشتر نسبت به جنس های دیگر دریچه منهول

زنگ زدگی و پوسیدگی:دریچه های چدنی به دلیل جنسی که دارند مقاوم در برابر مواد شیمیایی نیستند و فقط در صورتی می توان از آنها در محیط های مرطوب استفاده کرد که با پوشش های اپوکسی مناسب اندود شده باشند. در غیر این صورت خیلی سریع دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شده و مقاومت شان کاهش می یابد.

 

خرید دریچه چدنی

برای خرید دریچه های چدنی و اطلاع از قیمت ها میتوانید با مشاورین آبیاران صنعت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت نمایید.

 

جنس دریچه چدنی

موارد اصلی مورد استفاده در ساخت دریچه منهول چدنی، چارچوب ها و سایر پوشش های دسترسی در سیستم های زیرزمینی، فولاد، چدن و بتن هستند. استفاده از این مواد این دریچه را ارزان تر،قوی تر اما سنگین تر می کند. در مواقعی، مخصوصا وقتی قیمت این دریچه بالا می رود با وجود وزن بالا آنها به سرقت می روند و در واقع علت ساخت سنگین این دریچه این است که جلوی سرقت را بگیرد.

 

انواع دریچه منهول چدنی

دریچه های چدنی بر اساس نوع کربن آزاد شده درحال ساخت و شکل آن در ریز ساختار به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارتند از:

دریچه منهول چدن داکتیل:اگر کربن آزاد به صورت گرافیت ورقه ای رسوب کند، به آن چدن داکتیل یا نشکن می گویند. (قیمت چدن داکتیل دو برابر دریچه های منهول چدنی داخل بازار یعنی خاکستری است)

چدن خاکستری:اگر کربن آزاد به صورت گرافیت ورقه ای رسوب کند، به آن چدن خاکستری می گویند.

 دریچه چدن مالیبل:اگر کربن آزاد به صورت توده های برفکی شکل رسوب کند، به آن چدن مالیبل یا چکش خوار می گویند.

چدن با گرافیت فشرده:اگر کربن آزاد به صورت گرافیت کرمی شکل با پولک های کلفت رسوب کند، به آن چدن با گرافیت فشرده می گویند.

چدن سفید:اگر کربن آزاد درترکیب با آهن به صورت کاربید آهن ظاهر شود، به آن چدن سفید می گویند.

همه این نوع دریچه های چدنی ویژگی های خاص خود را دارند. و اما معمولا چدن داکتیل و خاکستری فقط تولید می شوند. تفاوت این دو در مقامت آنهاست که چدن داکتیل مقاومت بالاتری دارد و وزن پایینتری نیز نسبت با چدن خاکستری دارد ولی با این حال تفاوت قیمت آنها نزدیک به دو برابر است. به همین دلیل اکثرا از دریچه های چدن حاکستری استفاده می کنند که با تردد در خیابان ها میتوانید مشاهده کنید.

 

کاربرد دریچه منهول چدنی

دریچه منهول چدنی بر طبق شرکت کارفرما ( آب و فاضلاب، مخابراط، گاز و برق ) بر اساس محل نصب ( پیاده رو، خیابان، اتوبان بین شهری و درون شهری و فرودگاهی ) و نیز لوگوی شرکت های مجری و پیمانکار در اندازه ها و کلاس های متفاوتی ساخته می شود.

همچنین به چهار ضلعی بودن و دایره ای بودن نیز تقسیم می شوند. که هر کدام سایز و اندازه ی خود را دارد ولی 60 و 80 سانتی متری از دیگر سایز ها پر رونق تر است.این پوشش در اتاق هایی مانند اتاق بازرسی برای فاضلاب، شهرداری، کابل کشی برق زیرزمینی، کابل کشی مخابراط و تاسیسات آب، گاز و نفت به کار می روند. همچنین می تواند ظاهر مکان هایی که به این دریچه نیاز دارند مانند باغ و خیابان را زیبا سازد. دریچه ها در 6 کلاس ساخته می شوند که عبارتند از:

  1. A15: این نوع دریچه می تواند تا 1.5 تن وزن را تحمل کند.
  2. B125: دریچهB125می تواند در برابر 12.5 تن وزن مقاومت کند.
  3. C250: دریچهC250می تواند در برابر 25 تن فشار مستقیم وزن تحمل کند.
  4. D400: دریچهD400می تواند در برابر 40 تن وزن مقاومت کند.
  5. E600: دریچهE600می تواند تا 60 تن را تحمل کند.
  6. F900: و در آخر دریچهF900میتواند 90 تن را تحمل کند که برای فرودگاه مناسب است.

در انتخاب کلاس کاری دقت کنید چون بسیار مهم است و اگر چه کلاس دریچه اشتباهی انتخاب شود ممکن است دریچه منهول تخریب شود. در ادامه میخواهیم با کاربرد هر یک از کلاس های کاری دریچه ها که ذکر کردیم آشنا شویم.

A15

دریچهA15تنها می تواند برای ترافیک بسیار سبک مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال برای عبور عابران پیاده و دوچرخه سواران مناسب است.

B125

این مدل دریچه را میتوان در راه هایی که رانندگی انجام می شود استفاده کرد و یا آن هارا میتوان در مناطقی نصب کرد که تنها به آنها دسترسی دارند.

C250

دریچهC250در مکان هایی مانند پارکینگ های اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. که در آن ترافیک حرکت کند و آرام است. همچنین دریچه تحت فشار زیادی قرار نخواهد گرفت.

D400

این نوع دریچه می تواند در مناطقی که ترافیک سنگین و با تردد بسیار زیاد می باشد به کار رود.

E600

پوششE600در نواحی سنگین مانند انبار و اسکله یا بنادر مورد استفاده قرار گیرد. جایی که ماشین آلات سنگین مانند بالابر کارخانه در حال تردد هستند.

F900

دریچه منهولF900می تواند در مناطقی مانند فرودگاه ها که وسایل نقلیه سنگین عبور میکنند نصب شوند. این محصول یک صفحه قابل جا به جایی است که بر روی دهانه باز منهول که قسمت ورودی چاه و یا فاضلاب است قرار گرفته، و از افتادن افراد و یا اجسام به داخل جلوگیری کند.

ردیفردهبار قابل تحملمحل نصب
1A151.5 تندر پیاده رو ها و نواحی تردد دوچرخه
2B12512.5 تنپیاده رو ها، نواحی پارک خودرو
3C25025 تنحاشیه جداول خیابان ها، حداکثر 5 متر تا ماشین رو و 2 متر تا پیاده راه
4D40040 تنقسمت های ماشین رو، نواحی پارک خودرو و مناسب تردد تمام خودرو های جاده ای
5E60060 تننواحی تحمل کننده وسایل نقلیه سنگین از قبیل لنگرگاه ها
6F90090 تننواحی ویژه تحمل کننده وسایل نقلیه سنگین مانند فرودگاه ها

 

دریچه منهول ضد سرقت

یکی از مشکلات بزرگ دریچه های منهول به سرقت رفتن آنهاست، به خصوص دریچه های چدنی که از ارزش بالای مواد اولیه برخوردار هستند. اما یک نوع دریچه به نام نانوکامپوزیت وجود دارد که به صورت اختصاصی توسط شرکت آبیاران صنعت به فروش میرسد و ضد سرقت نیز است. در ادامه دریچه نانوکامپوزیت را با دریچه منهول چدنی مقایسه خواهیم کرد.

 

برای ضد سرقت کردن دریچه منهول چدنی راهکارهایی وجود دارد. برای مثال نصب زنجیر زیر دریچه و متصل کردن آن به زمین و اتصالات است اما با وجود این روش ها، سرقت این دریچه ها کم نشده است.

 

مقایسه دریچه منهول چدنی و نانوکامپوزیت

دریچه منهول نانوکامپوزیتدریچه منهول چدنی
ضد سرقتقابل سرقت
وزن سبکتر نسبت به چدنیوزن بسیار سنگین
قیمت مناسبتر نسبت به دریچه چدنیقیمت بالاتر نسبت به دیگر دریچه ها
چکش خوار بودن و مقاومت بالاچکش خوار نبودن و مقاومت کمتر

 

دیگر کاربرد های دریچه منهول چدنی

  1. کابل کشی برق زیرزمینی
  2. کابل کشی مخابراط
  3. کنتور
  4. مخابراط
  5. حوضچه
  6. اتاق های بازرسی فاضلاب
  7. تاسیسات آب، نفت وگاز
  8. زیبا سازی باغ ها و مناظر

سوالات متداول کاربران:

قیمت دریچه منهول چدنی چه قدر است و بر چه اساسی قیمت گذاری می شود؟

قیمت این دریچه ها بر اساس مواد اولیه آن یعنی چدن و دیگر عوامل بازار بستگی دارد. شما می توانید برای به دست آوردن قیمت با مشاورین آبیاران صنعت تماس بگیرید.

 

برای خرید دریچه چدنی چه کنیم؟

میتوانید تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

 

وزن و ابعاد دریچه های چدنی چه قدر است؟

این سوال را در ابتدای توضیحات با جدول پاسخ داده ایم.

 

برای سرقت نرفتن دریچه منهول چدنی چه کنیم؟

بهترین روش این است که از دریچه های نانوکامپوزیت برای جایگزینی انتخاب کنید. شما برای خرید دریچه های نانوکامپوزیت می توانید با مشاورین آبیاران صنعت تماس بگیرید.

 

امکان ارائه فاکتور رسمی را دارید؟

بله، تمام سفارش های شما را میتوان با فاکتور رسمی ثبت کرد و البته 9 درصد به هزینه کلی سفارش شما اضافه خواهد شد.

 

دریچه های چدنی ضمانت مرجوع و گارانتی هم دارند؟

دریچه های چدنی امکان مرجوع تا 48 ساعت را دارند و گارانتی نیز دارند به جز ضمانت سرقت، چون این دریچه ها قابل سرقت هستند.

 

دریچه منهول چدنی به همراه لیست قیمت (1402)

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .