دریچه منهول کامپوزیتی همراه لیست قیمت(1402)

دریچه منهول کامپوزیتی همراه لیست قیمت(1402)

دریچه منهول کامپوزیتی همراه لیست قیمت(1402)

دریچه منهول از جنس کامپوزیت همراه با ابعاد مختلف و لیست قیمت و 

مشخصات کامل.

برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید.

 

استفاده از دریچه به زمان گذشته بر میگردد و در واقع به عنوان محافظ و پوششی برای جلوگیری از افتادن افراد و اجسام یا وسایل نقلیه درون چاه شناخته می شود. جنس ایندریچه ها در تولید سنتی بر پایه بتن، چدن بتن پلیمر، چدن و ترکیبات پایه سیمان یا چدنی است؛ اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه آنها و همچنین قابلیت سرقت این دریچه ها، نسل جدیدی از دریچه ها به عنوان دریچه کامپوزیتی تولید و معرفی شدند. در ساخت دریچه های کامپوزیتی الیافی از جنس سیلیس در ماتریسی رزینی استفاده می شود که این الیاف به عنوان تقویت کننده عمل کرئده و از ساختار یکدست و یکپارچه دریچه حمایت می کنند.

 

 

انواع دریچه چاه آب و فاضلاب

دریچه چاه آب و فاضلاب در ابعاد و متریال های متنوعی با توجه به رفع نیاز شهرها و پوشش چاه فاضلاب تولید می شوند. در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

 

 

دریچه چاه آب چدنی

مدلی از دریچه های چاه آب است که از جنس و متریال چدن ساخته می شوند، کیفیت بالا و مقاومت زیاد در برابر شرایط محیطی و برخورد اجسام سنگین مثل ماشین های بزرگ و سنگین وزن را دارد. به طوری که با گذشت زمان نیز تغییری در شکل و کیفیت آن ایجاد نمی شود.

 

 

دریچه چاه آب و فاضلاب کامپوزیت

جنس بدنه دریچه کامپوزیتیاز رزین پلی استر و سیلیکا است. آن را برای نصب در مسیرهایی که ترافیک دارند تولید می کنند. مقاومت زیادی در برابر آب دارد و معروف به دریچه های ضد آب هستند. از مزایای این محصول میتوان به سبک وزن و استحکام بالا آن اشاره کرد طوری که در برابر ضربات خوردگی پیدا نمی کند.

 

 

 

 

انواع دریچه منهول کامپوزیتی

 

  • آتش نشانی
  • مخابراط
  • حوضچه
  • بازرسی فاضلاب
  • کنتور

 

 

مزایا دریچه منهول کامپوزیتی

 

  • در برابر پوسیدگی، خوردگی و مواد اسیدی مقاوم است.
  • به دلیل برخورداری از خاصیت آنتی یووی در برابر نور خورشید مقاوم است.
  • هم سطح سازی آن به راحتی و بدون جابجا کردن کلاف امکان پذیر است.
  • بدون صدا است، به طوری که با عبور وسایل نقلیه از روی آن صدایی ایجاد نمیشود.
  • در طرح و رنگ های مختلف وجود دارد، از این رو کی تواند به خوبی در جهت اهداف زیباسازی شهر مورد استفاده قرار گیرد.
  • با انواع شرایط اقلیمی سازگار است و می تواند دمای بسیار پایین یا بالا را به خوبی تحمل کند.
  • با وجود مقامت بالا در برابر فشار، وزن سبکی دارد.
  • تولید در ابعاد و رنگ های متنوع

 

 

معایب دریچه منهول کامپوزیت

  • قیمت بالا: این دریچه ها قیمت بیشتری نسبت به دریچه های موجود در بازار دارند و بستگی به روش ساخت آن و بار قابل تحمل قیمت متفاوتی دارند. برای مثال دریچه کامپوزیتSMCگران تر ازBMCاست.
  • پیدا نشدن توسط دستگاه های فلزیاب: این دریچه ها بر خلاف دریچه های بتنی،چدنی و نانوکامپوزیت در اثر مدفون شدند امکان پیدا کردن آنها دیگر وجود ندارد.
  • عدم سازگاری با محیط زیست: جنس و موادی که در دریچه های کامپوزیت استفاده می شود باعث این شده است تا چرخه بازیافت بسیار طولانی داشته باشند(حدود 900 سال).

ابعاد دریچه های کامپوزیت

دریچه های کامپوزیتی به دلیل کاربرد بالا آنها در صنایع مختلف در ابعاد گوناگونی تولید میشوند. این دریچه ها به شکل های دایره ای، بیضی، مربعی و مستطیلی و نیز د سایز های مختلف تولید می شوند.

  • دریچه دایره ای سایز 60 و 80 سانتی متر برای مخابراط و گاز، قطر 5.32 برای گاز و قطر 20 به عنوان دریچه بازدید فاضلاب
  • دریچه بیضی به ابعاد 30 در 40 سانتی متر برای گاز
  • دریچه های مربعی به ضلع 40، 60، 80 و 100 سانتی متر
  • دریچه های مستطیلی به ابعاد 30 در 40 و 50 در 70 سانتی متر از نوع ساده و آبرو

 

انواع دریچه منهول کامپوزیت

دریچه کامپوزیتGPR:از لحاظ تکنولوژی و روش ساخت، دریچه های کامپوزیت به دو روش دستی و ماشینی تولید می شوند. دریچه هایGPRکه به روش دستی و غیر مکانیزه تولید می شوند، شامل مقادیر بالایی سیلیس به عنوان فاز پر کننده در بین دو لایه کامپوزیتی هستند و به همین دلیل وزن بیشتری نسبت به دریچه های کامپوزیت تولید شده به روش ماشینی دارند. از معایب دیگری که میتوان به آنها اشاره کرد به دلیل استفاده از مواد سیلیس در این نوع دریچه کامپوزیت، استحکام پایین آن و ترک خوردگی به دلیل جذب و انجماد آب است. این دریچه ها به دلیل تولید دستی ظاهری نه چندان زیبا و غیر شفاف دارند و در بعضی از موارد متغیر بودن ضخامت در قسمت های مختلف قابل مشاهده می باشد. در کل این دریچه ها نسبت به دیگر دریچه  های کامپوزیتی که با ماشین و به صورت مکانیزه تولید می شوند مقاومت کمتری دارند و قیمت کمتری نیز نسبت به آنها دارند.

دریچه کامپوزیتSMC:این دریچه ها توسط دستگاه های پرس هیدرولیکی و به صورت مکانیزه تولید می شوند. استفاده از خمیر فایبرگلاس به جای سیلیس در این دریچه ها سبب می شود تا مقاومت و طول عمر بیشتر و وزن کمتری نسبت بهGPRداشته باشند. همچنین به دلیل تولید در زیر دستگاخ با دمای بالا، سطحی زیبا و شفاف دارد.

دریچه کامپوزیتBMC:این دریچه ها نیز همچون دریچه هایSMCبه روش مکانیزه تولید می شوند با این تفاوت که هیچ نوع ماده پر کننده ای در ساختارشان به کار برده نمی شود. از این نوع دریچه در مناطقی که بار ترافیکی کمتری دارند استفاده می شود.

قیمت و وزن دریچه منهول کامپوزیتی

دریچه های کامپوزیت در راستای حل مشکل وزن زیاد دریچه های چدنی و بتنی ساخته شده اند. وزین این دریچه ها با توجه به نوع ساخت و باری که تحمل میکنند چیزی حدود 70 درصد وزن دریچه های چدنی و بتنی می شود. کمتر بودن وزن این دریچه  باعت می شود هزینه های حمل و نقل کمتر شود. البته امروزه دریچه های متنوعی ساخته می شوند که از دریچه کامپوزیت نیز وزن کمتری دارند که میتوان به دریچه های نانو کامپوزیت، پلیمری و کوپلیمری اشاره کرد. قیمت این دریچه هانیز بر اساس تکنولوژی ساخت و مقدار فشار قابل تحمل حساب می شود. اما این دریچه نسبت به دریچه ها چدنی، نانوکامپوزیت، بتنی، پلیمری و کوپلیمری قیمت بالاتری دارند و همین مسئله قیمت یکی از معایب اصلی این دریچه به حساب می آید.

دریچه منهول کامپوزیتی همراه لیست قیمت(1402)

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .