لوله پلی اتیلن-لیست قیمت روز لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن-لیست قیمت روز لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن-لیست قیمت روز لوله پلی اتیلن

فروش انواع لوله پلی اتیلن در ابعاد متنوع به همراه قیمت روز در سایت آبیاران صنعت.

لوله پلی اتیلن چیست؟

در سال های اخیر لوله پلی اتیلن توانسته است محبوبیت زیادی به دست آورد به طوری که دیگر تمام زمین های کشاورزی، نهاد های دولتی و... که برای آبیاری نیاز به لوله دارند از لوله پلی اتیلن استفاده می کنند و می توان گفت دوران لوله های بتنی و آهنی برای آبیاری تمام شده است.

لوله پلی اتیلن به دلیل ویژگی های زیادی از جمله انعطاف پذیری بالا، قیمت کمتر، وزن سبک تر، طول عمر و مقاومت بالا توانسته این جایگاه را از آن خود کند. همچنین لوله پلی اتیلن را میتوان در انواع سایز و فشار های متفاوت تولید کرد که همین ویژگی باعث شده است تا بتوان از آن در تمامی موارد و کاربرد های متنوع استفاده نمود. در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

آنچه در ادامه خواهید خواند...

  1. انواع لوله پلی اتیلن
  2. لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای
  3. لوله پلی اتیلن آبرسانی
  4. لوله پلی اتیلن گازرسانی
  5. لوله پلی اتیلن غلافی
  6. لوله پلی اتیلن فاضلابی
  7. لوله پلی اتیلن فشار قوی
  8. لوله پلی اتیلن دوجداره (کاروگیت)
  9. لوله پلی اتیلن درجه 1 و استاندارد
  10. لوله پلی اتیلن با قیمت رقابتی
  11. انواع گرید لوله پلی اتیلن و تفاوت آنها
  12. انواع اتصالات لوله های پلی اتیلن
  13. SDRلوله پلی اتیلن چیست؟
  14. معرفی انواع سایز لوله پلی اتیلن
  15. تفاوت لوله پلی اتیلنPE100وPE80
  16. دیگر تفاوت های مهم این دو لوله با یکدیگر
  17. عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله پلی اتیلن
  18. خرید لوله پلی اتیلن
  19. قیمت لوله پلی اتیلن

 

انواع لوله پلی اتیلن

  1. لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای
  2. لوله پلی اتیلن آبرسانی
  3. لوله پلی اتیلن گازرسانی
  4. لوله پلی اتیلن غلافی (کابلی)
  5. لوله پلی اتیلن فاضلابی
  6. لوله پلی اتیلن فشار قوی

توضیحات منحصر بفرد هرکدام را در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گزاشت.

 

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای از نوع پلی اتیلن نرم به حساب می آیند و در سایز 16 نیز تولید می شوند و معمولا برای آبیاری کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی

از لوله پلی اتیلن آبرسانی برای انتقال آب شرب و غیر شرب استفاده می شود و بیشترین مصرف آن نیز در بخش کشاورزی است. این لوله در فشار های 6 تا 16 بار و برای موارد حساس نیز تا 20 بار قابل تولید می باشند. همچنین لوله پلی اتیلن آبرسانی در سایز های 20 الی 630 میلی متر تولید می شوند. قبل از تولید لوله های پلی اتیلن از لوله بتنی یا فلزی استفاده می شد که با گذر زمان باعث رسوب و خوردگی می شوند. اما با تولید لوله های پلی اتیلن آبرسانی این مشکل بر طرف شده است.

نکته:لوله پلی اتیلن که برای مصرف آب شرب تولید شده اند از لحاظ بهداشتی و سلامت ماندن آب و عدم تغییر مزه آب طراحی شده اند که قیمت آن بالاتر از لوله مناسب کشاورزی و صنعتی است.

طبق استاندارد ملی 14427 لوله پلی اتیلن آبرسانی برای محصولات کشاورزی و صنعتی با توجه به نوسانات فشار آب، باید فشار لوله طبق شرایط ایده آل انتخاب شود، این کار باعث افزایش عمر لوله می شود.

 

لوله پلی اتیلن گازرسانی

با توجه به حساسیت بالای لوله های گاز و این نوع لوله، کلیه لوله های پلی اتیلن گازرسانی دارای تاییدیه شرکت ملی گاز و بقیه استاندارد های ممکن هستند. این نوع لوله در فشار باری 12.5 و 16 تولید شده و در سایز های 25، 63، 90، 110، 125، 160، 200، 225 میلی متر و در گرید هایPE100وPE80قابل تولید و عرضه می باشند.

 

لوله پلی اتیلن غلافی

لوله پلی اتیلن غلافی به عنوان پوشش دهنده و غلاف برای کابل ها و سیم های برق در فشار 6 و 10 بار و در سایز های 20 تا 400 میلی متر تولید می شوند.

 

لوله پلی اتیلن فاضلابی

این نوع لوله در سیستم های مدیریت فاضلاب استفاده می شود. آنها در برابر سایش، خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم بوده و برای انتقال مواد زائد مناسب می باشد. همچنین به دلیل وزن سبک نصب آنها نیز آسان است.

 

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله های فشار قوی از 10 تا 30 بار و در سایز های 20 تا 630 میلی متر قابل تولید هستند، ضخامت این لوله ها نسبت به بقیه بیشتر است و با نام لوله پلی اتیلن تحت فشار نیز شناخته می شود.

این لوله ها در مناطقی خاص مانند آبیاری قطره ای پر فشار مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع لوله به دلیل ضخامت بالا حتی در انتقال گاز در فشارهای بیش از 30 اتمسفر نیز میتوان استفاده کرد. تحمل دمایی این لوله از منفی 70 تا مثبت 80 درجه سانتیگراد است.

 

لوله پلی اتیلن دوجداره (کاروگیت)

لوله پلی اتیلن دوجداره که با نام لوله کاروگیت شناخته می شوند، نوعی لوله انعطاف پذیر هستند که ظاهری موجدار دارند و برای زهکشی مورد استفاده قرار می گیرند. نوع ساخت آن با دو لایه پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) است که برای ایجاد یک دیواره خارجی موجدار و یک لایه دیواره داخلی صاف متصل شده اند.

سبک بودن و همچنین قیمت مناسب این نوع لوله باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. همچنین از این نوع لوله بیشتر برای زهکشی کشاورزی، سیستم های فاضلاب و مدیریت آب طوفان مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله کاروگیت (دوجداره)

 

لوله پلی اتیلن درجه 1 و استاندارد

لوله های پلی اتیلن تولید کنندگان زیادی دارد و در نتیجه کیفیت ها نیز متفاوت است. لوله درجه یک یعنی استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت که باعث می شود طول عمر و استقامت لوله بالا برود. یعنی مصرف کننده جاید نگرانی برای کیفیت ندارد. در کنار این مزیت و درجه یک بودن تمامی استاندارد های مهم از جمله: تاییدیه کیفیت و استاندارد، تاییدیه جهاد کشاورزی و نامه تاییدیه آزمایشگاهی را دارد.

تفاوت این نوع لوله با دیگر لوله های پلی اتیلن که از مواد درجه دو استفاده می شوند در استحکام، کاربرد، طول عمر می باشد که البته قیمت لوله پلی اتیلن درجه یک نیز بیشتر است. شرکت آبیاران صنعت با تولید لوله پلی اتیلن درجه یک و استاندارد با برند گسترش پلاستیک می تواند این نوع لوله را در انواع سایز ها تولید کرده و به متقاضیان تحویل دهد.

 

لوله پلی اتیلن با قیمت رقابتی

در بازار همانطور که گفته شد انواع مختلفی لوله پلی اتیلن وجود دارد که باعث رقابتی شدن قیمت ها شده است. شاید ارزان تر بودن قیمت ها وسوسه انگیز باشد اما باید به کیفیت آنها نیز توجه کرد.

بسیاری از لوله های پلی اتیلن که ارزان هستند از مواد ضایعاتی استفاده می کنند به طوری که استحکام، مقاومت و طول عمر این لوله ها بسیار کم می شود، خرید این نوع لوله ها باعث به وجود اومدن مشکلاتی در آینده خواهد شد.

 آبیاران صنعت با داشتن مشاورانی متخصص در این زمینه به شما کمک خواهند کرد تا لوله مناسب و با کیفیت را با توجه به بودجه ای که در نظر دارید را انتخاب کنید.

 

انواع گرید لوله پلی اتیلن و تفاوت آنها

لوله پلی اتیلن گرید:PE100این نوع لوله یک ماده ترموپلاستیک با چگالی بالا است که برای حمل و نقل آب و گاز استفاده می شود. این لوله دارای خواص فیزیکی عالی از جمله انعطاف پذیری، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت شیمیایی است. لوله پلی اتیلن با گریدPE100قادر به مقاومت بالا در برابر فشار زیاد هستند و همین مورد آنها را برای استفاده در کاربرد های مختلف مانند تامین آب، سیستم های فاضلاب و خطوط لوله صنعتی ایده آل می کند.

لوله پلی اتیلن گریدPE80:این نوع لوله نیز از ماده ترموپلاستیک با چگالی بالا تولید می شوند و مناسب حمل و نقل آب و گاز هستند اما با این تفاوت که فقط تا فشار های 6 بار قابل استفاده هستند. لوله پلی اتیلن گریدPE80به طور کلی برای سیستم های آبیاری و کاربرد های صنعتی مورد استفاده قرار می کیرند.

لوله های پلی اتیلن گریدPE63:این نوع لوله با ماده ترموپلاستیک و چگالی متوسط تولید می شود و همچنین تا فشار 4 بار مورد استفاده قرار می گیرد. در کل این نوع گرید لوله منسوخ شده است و تقریبا تولید آن متوقف شده و از این نوع لوله وارد بازار نمی شود.

 

انواع اتصالات لوله های پلی اتیلن

جنس اتصالات پلی اتیلن نیز از همان جنس پلاستیک فشرده است. این اتصالات به طور کلی هب چند دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. اتصال فلنجی
  2. اتصالات کوپلینگی
  3. جوش الکتروفیوژن
  4. جوش های نقطه ای
  5. اتصالات تزریقی
  6. اتصالات پیچی
  7. چسباندن لوله ها با چسب و دیگر مواد چسبنده
  8. اتصالات نوع فشاری
  9. اتصال با رزوه

با توجه به شرایط محیطی و نیاز پروژه، انتخاب کارفرما برای انتخاب اتصال زیاد است. از جمله مزایا اتصالات پلی اتیلنی میتوان به تولید در انواع ابعاد و سایز، قیمت رقابتی و اقتصادی، استحکام عالی، ضد خوردگی و پوسیدگی اشاره کرد.

 

SDRلوله پلی اتیلن چیست؟

SDRمخفف (Standard Dimension Ratio) است که به عنوان معیاری برای اندازه گیری ضخامت دیواره لوله پلی اتیلن شناخته می شود. محاسبه آن به شرح زیر است:

(تقسیم قطر خارجی لوله بر ضخامت دیواره لوله)

 

معرفی انواع سایز لوله پلی اتیلن

  1. 20 میلی متر: مناسب آبیاری کم فشار (آبیاری قطره ای)
  2. 25 میلی متر: خطوط آبرسانی مسکونی
  3. 32 میلی متر: خطوط آبرسانی مسکونی بزرگ، برخی از سیستم های کشاورزی
  4. 40 میلی متر: سیستم های آبیاری بزرگ
  5. 50 میلی متر: لوله کشی استخر و سیستم های آبیاری بزرگ
  6. 63 میلی متر: خطوط آبرسانی مسکونی و تجاری، برخی از سیستم های آبیاری کشاورزی
  7. 75 میلی متر: سیستم های آبیاری بزرگ
  8. 90 میلی متر : برای کاربرد های تجاری و صنعتی مانند شبکه آب و خطوط فاضلاب
  9. 110 میلی متر: سیستم های آب شهری، فاضلاب و زهکشی
  10. 160 میلی متر: شبکه های بزرگتر آب، خطوط فاضلاب و سیستم های آبیاری کشاورزی
  11. 200 میلی متر: شبکه های بزرگ آب شهری، کاربرد های صنعتی و عملیات معدن
  12. 250 میلی متر: برای شبکه های بزرگ آب شهری

انواع لوله پلی اتیلن

 

تفاوت لوله پلی اتیلنPE100وPE80

گریدPE80PE100
تنش تسلیم2223
حداقل استحکام810
مدول الاستیسیته9501150
مقاومت رشد ترک در دمای 80 درجه6001900
تست ضربه در دمای 80 درجه و تنش 4 مگاپسکال165500
چگالی0.950.96

 

دیگر تفاوت های مهم این دو لوله با یکدیگر

PE80PE100
استحکام 8 مگاپسکالاستحکام 10 مگاپسکال
عدم مقاومت در برابرنور UV خورشیدمقاومت در برابر نور UV خورشید
دانسیته کمتر و ضخامت بیشتردانسیته بیشتر و ضخامت کمتر
وزن بیشتروزن کمتر

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله پلی اتیلن

یکی از بزرگترین عوامل تاثیر گذار در قیمت مواد اولیه لوله، قیمت نفت خام و گاز طبیعی است. عوامل دیگر میتواند فرایند تولید، هزینه های حمل و نقل و تقاضای بازار باشد. و در اخر ضخامت و سایز لوله قیمت را تایین میکند چرا که لوله های بزرگتر و یا ضخیم تر قیمت بیشتری به دلیل مصرف بیشتر مواد دارند و البته مهم ترین همه آنها کیفیت مواد استفاده شده است.

 

خرید لوله پلی اتیلن

مجموعه آبیاران صنعت با داشتن سال ها تجربه میتواند بهترین گزینه برای خرید لوله باشد چرا که با توجه به نیاز شما لوله مناسب معرفی می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس بگیرید.

 

قیمت لوله پلی اتیلن

10 بار (PE100)

سایز (میلی متر)وزن (هر متر) KGقیمت (تومان)
16--استعلام قیمت
20--استعلام قیمت
25--استعلام قیمت
320.194استعلام قیمت
400.295استعلام قیمت
500.453استعلام قیمت
630.721استعلام قیمت
751.02استعلام قیمت
901.46استعلام قیمت
1102.17استعلام قیمت
1252.76استعلام قیمت
1805.71استعلام قیمت
2007.05استعلام قیمت
25011.0استعلام قیمت
31517.4استعلام قیمت
40028.0استعلام قیمت
45035.4استعلام قیمت
50043.8استعلام قیمت

 

6 بار (PE100)

سایز (میلی متر)وزن (هر متر) KGقیمت (تومان)
16--استعلام قیمت
20--استعلام قیمت
25--استعلام قیمت
32--استعلام قیمت
40--استعلام قیمت
500.314استعلام قیمت
630.494استعلام قیمت
750.675استعلام قیمت
900.978استعلام قیمت
1101.43استعلام قیمت
1251.84استعلام قیمت
1803.79استعلام قیمت
2004.69استعلام قیمت
2507.30استعلام قیمت
31511.6استعلام قیمت
40018.6استعلام قیمت
45023.5استعلام قیمت
50028.9استعلام قیمت

 

لوله پلی اتیلن-لیست قیمت روز لوله پلی اتیلن

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .