کارخانه تولید لوله پلی اتیلن کشاورزی

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن کشاورزی

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن کشاورزی

تولید و فروش لوله پلی اتیلن کشاورزی

موجود در سایز های مختلف همراه با بیست قیمت بروز شده

برای دیدن ادامه مطالب و لیست قیمت کلیک کنید

با توجه به مشکلات حال حاضر کشور و کمبود آب در بسیاری از مناطق و خشک شدن رود و دریاچه و ... باید تا میتوانیم در آب صرفه جویی کنیم. در ایران بیشترین آب مصرفی در کشاورزی است و اهمیت بالایی نیز دارد و با این روند در آینده آب مصرفی کشاورزی گرون تر از محصولات آن میشود. ما باید برای جلوگیری از این حادثه راهکارهایی انجام دهیم تا کمکی کرده باشیم به منابع آبی کشورمون.

این صرفه جویی فقط در آب های منازل فایده ندارد چون بیشترین آب اشامیدنی در زمین های کشاورزی وجود دارند، برای همین باید با روش های صحیح زمین های کشاورزی آبیاری شوند تا در آب صرفه جویی شود. یکی از این روش ها آبیاری تحت فشار با لوله های پلی اتیلن کشاورزی است.

در این مقاله به طور کلی درمورد لوله پلی اتیلن کشاورزی و ویژگی و کاربرد آن صحبت میکنیم،در

ادامه باما باشید.

 

لوله پلی اتیلن کشاورزی چیست؟

لوله پلی اتیلن کشاورزی نوعی خاص از لوله های پلاستیکی یا پلیمری هستند که برای مصارف صنعتی کاربرد فراوان دارند. از انواع این لوله در در تمامی گلخانه ها و زمین های کشاورزی سراسر جهان استفاده میشود. این لوله ها توانایی تحمل بالا و پایین آب را دارند و در انواع قطرها تولید میشوند. البته برای مصارف کشاورزی معمولا از سایز های کوچکتر لوله پلی اتیلن استفاده میشود.

با توجه به تحقیقات انجام شده لوله پلی اتیلن کشاورزی به دلیل عدم وجود نشتی، آب را 10 درصد بیشتر به گیاهان میرساند. به همین دلیل در مصرف آب صرفه جویی میشود.

 

مزایا لوله پلی اتیلن آبیاری کشاورزی

 

اتصال با استحکام بالا:لوله پلی اتیلن با هم جوشی حرارتی به هم متصل میشوند و استحکام اتصال، بالاتر از بدنه لوله است.

مقاومت بالا در برابر ضربه:در طول ساخت و ساز در فصل زمستان، به دلیل مقاومت خوب موادی که در این لوله استفاده شده است شکننده نخواهد بود.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی:خط لوله پلی اتیلن میتواند در برابر خوردگی شیمیایی مقاومت کند به همین دلیل مواد شیمیایی موجود در خاک باعث تخریب خط لوله نمیشود.

روش های مختلف برای لوله کشی:مناسب برای لوله کشی بر روی سطح و زیر سطحی.

انعطاف پذیری بالا:این قابلیت باعث خم شدن لوله میشود و میتوان  با خم شدن آن موانع را در مهندسی دور زد. لوله هایHDPEرا میتوان 25 برابر بیشتر از لوله های معمولی در دمای 20 درجه سانتیگراد یا کمتر از آن خم کرد و این ویژگی باعث صرفه جویی در هزینه ها میشود.

انتخاب مناسب لوله کشاورزی

 

هنگام استفاده و خرید لوله کشاورزی میتونید از معیارهای زیر استفاده کنید البته تضمینی نیستن و فقط کمکی برای بهتر انتخاب کردن شما است.

ضخامت دیواره:برای مثال، یک لوله 50 میلی متری با فشار کاری 6 بار که در 3 گرید تولید میشود باید دارای ضخامت دیواره های زیر باشد:

لوله گریدPE63حداقل 3 میلیمتر و حداکثر 3.4 میلی متر

لوله گریدPE80حداقل ضخامت 2.4 میلیمتر و حداکثر 2.8 میلیمتر

لوله گریدPE100حداقل ضخامت 2 میلیمتر و حداکثر 2.3 میلیمتر

توزیع یکنواخت:اطمینان حاصل کنید که ضخامت دیواره یک دست باشد و لوله در بعضی جاها نازک تر نباشد این نشان دهنده دقت و کاربلد بودن سازنده لوله است.

بو:بوی بد داخل لوله نشان دهنده خوب تمیز نکردن مواد بازیافتی استفاده شده است. در کل بوی بد لوله مساوی با یک لوله بد است. لوله هایی که از مواد بازیافتی خانگی درست میشوند معمولا بهتر از بازیافتی های زباله یا دیگر زباله ها هستند.

لوله های تولید شده با مواد بازیافت

 

هزینه لوله کشی لوله های استفاده شده از مواد بازیافتی ارزانتر است ولی طبق استانداردها لوله های آبیاری باید از مواد اولیه درجه یک استفاده شوند. مواد بازیافتی که استفاده میشوند برخی از آنها مناسب آبیاری نیستند و مواد پلی اتیلنی بعد از بازیافت خواص خود را از دست میدهند و طبق استانداردها یک لوله باید حاوی کربن سیاه و سایر تثبیت کننده های کافی باشد تا در فشار کاری در سال های زیاد دوام بیاورد.

همچنین لوله های بازیافتی ممکن است بر اثر نور خورشید و فشار زیاد خراب شوند.

مهم ترین ویژگی لوله پلی اتیلن چیست؟

 

استحکام بالا لوله:استحکام و طول عمر بالا این لوله به دلیل طراحی هیدرواستاتیکی لوله باعث میشود این لوله در فشار و دمای بالا عمر طولانی داشته باشد و معمولا قبل عرضه به بازار توسط یک سری آزمون، لوله در فشار و دمای مختلف در یک بازه زمانی تست میشود.

رسانایی گرمایی:میزان گرمایی که یک لوله پلاستیک میتواند از طریق دیواره خود منتقل کند ، وابسته به رسانش گرمایی لوله است. میزان رسانایی گرمایی پلی اتیلن 43.0W/MOKمی باشد.

مقاومت در برابر نورUVخورشید:مواد اولیه تولید لوله که معمولا به صورت گرانول ارائه میشود دارای پایدار کننده های گرمایی و نیز پایدارکننده نور فرابنفش خورشید می باشند که در برابر اثرات بیرونی لوله محافظت میکنند.

نحوه اتصالات لوله

 

اتصالات این دسته از لوله ها با توجه به کاربردهای مختلفی که دارند متفاوت است. اتصالات الکتروفیوژن برای پروژه های گازرسانی و اتصالات پیچی برای پروژه های آبرسانی تا فشار 10 اتمسفر استفاده میشود.

برای دیگر پروژه ها از اتصالات جوشی پلی اتیلن طبق استانداردDNIآلمان استفاده میشود.

سایز لوله های پلی اتیلن

 

لوله های پلی اتیلن و اتصالات آن تنوع زیادی دارد برای همین به عنوان لوله های خاص یاد میشوند. تعدادی از سایز های این لوله را در ادامه خواهیم گفت؛

سایز 16، 20، 25، 32، 40، 50، 63، 75، 90 میلیمتر

 

شرکت آبیاران صنعت با 20 سال سابقه فعالیت در تولید و فروش لوله اتصالات و دریچه میتواند نیاز های شما را برطرف کند و الگویی برای دیگر شرکت ها باشد. ما سعی در تلاش هستیم تا با مشاوره دادن به مشتریان به آنها در خرید کمک کنیم تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهند.

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن کشاورزی

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .