کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فاضلابی

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فاضلابی

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی مناسب استفاده در ساختمان ها و شهر.

برای دیدن و مطالعه کامل این مطلب و کسب اطلاعات مورد نیاز بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

انواع لوله های پلی اتیلن فاضلابی نسبت به سایر لوله ها که در سیستم های جمع آوری و انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرند، ارزان تر هستند ویژگی های فنی بهتری دارند و راحت تر نصب می شوند. در ادامه این مطلب به دیگر موضوعات در مورد لوله های پلی اتیلن فاضلابی می پردازیم.

لوله های پلی اتیلن فاضلابی

 

لوله پلی اتیلن با توجه به کاربرد و انتظارات پروژه های مختلف عمرانی و صنعتی، در انواع مختلف تولید و عرضه می شود. یکی از انواع پرکاربرد آن لوله پلی اتیلن فاضلابی است.

 لوله پلی اتیلن فاضلابی نوعی لوله پلاستیکی است که برای انتقال سیالات و فاضلاب های صنعتی، خانگی، روستایی و شهری و بین شهری استفاده می شود. این لوله ها در دو نوع اصلی شهری و خانگی تولید می شوند. نوع شهری ضخامت بیشتر و نوع خانگی معمولا با ضخامت کمتر هستند، و لوله هایی که ضخامت بیشتری دارند از ویژگی های فیزیکی و ساختاری خاص تری برخوردار می باشند.

در قسمت مشخصات لوله پلی اتیلن فاضلابی دو مفهومPNوSDRبسیار رایج است.PNاشاره به حداکثر فشار قابل تحمل لوله است وSDRدر لوله های پلی اتیلن نیز بیانگر نسبت قطر بیرونی لوله پلی اتیلن فاضلابی به ضخامت دیواره آن می باشد.

انواع لوله های پلی اتیلن فاضلابی

 

  1. لوله هایLDPEیا لوله های پلی اتیلن برای فاضلاب تحت فشار، با خاصیت ارتجاعی بالا، پایداری مکانیکی و استحکام تحت تنش کششی مشخص می شوند. آنها از سه لایه تشکیل شده اند و برای انتقال مایعات با فشار حداکثر 3 مگاپاسکال مناسب هستند.
  2. لوله های پلی اتیلن کاروگیت برای فاضلاب در فضای باز استفاده می شوند. آنها پلاستیکی و ساختاری دو لایه هستند که به لوله پلی اتیلن دو جداره نیز معروف هستند. لایه بیرونی این لوله استحکام را فراهم می کند، جریان داخلی بدون مانع برای سیال. اغلب از پلی اتیلنPE-80یاPE-60ساخته می شود که با مقاومت در برابر تاثیرات شیمیایی مشخص می شود.
  3. لوله هایHDPEبرای فاضلاب بسیار با دوام هستند و قادر به تحمل بالای-50درجه سانتی گراد هستند. اتصالات چین دار اغلب برای اتصال استفاده می شوند.

 

لوله پلی اتیلن فاضلابی

 

سایز بندی لوله پلی اتیلن فاضلابی

 

لوله های پلی اتیلن فاضلای از سایز های 63 تا 160 کاربرد خانگی دارد. برای مصارف صنعتی و شهری نیز از سایز 160 به بالا استفاده می شود. اتصالات این لوله ها نیز با توجه به قطر لوله ها انتخاب می شوند. طول لوله استاندارد 200، 300، 550، 600، 800 سانتی متر است، اما استفاده از طول های دیگر با توجه به نوع پروژه و کاربرد لوله پلی اتیلن مجاز است.

مزایا لوله پلی اتیلن فاضلابی

 

پلی اتیلن به دلیل اینکه یک ماده بی اثر است تحت تاثیر اکثر مواد شیمیایی، اسیدی یا قلیایی قرار نمی گیرد. لوله های پلی اتیلن فاضلابی مزایایی دارد که عبارتند از:

طول:طول زیاد این لوله ها خطر نشتی، نیاز به اتصال و کاهش هزینه های نصب را کاهش می دهد.

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی:لوله پلی اتیلن مدل (PE )  در برابر مواد شیمیایی و کاربردهای خورنده مقاوم است، برای عملیات فاضلاب و زهکشی، مواد شیمیایی و معدنی مناسب است.

نصب آسان و سریع:نصب لوله های پلی اتیلن آسان و نسبت به سایر لوله ها بسیار مقرون به صرفه است زیرا سبک وزن هستند. و به دلیل طول های طولانی مناسب آبیاری، مخابراط و فاضلاب و زهکشی مناسب می کند.

انعطاف پذیری بالا:این ویژگی به لوله اجازه می دهد تا نوسانات فشار، ارتشاعات و تنش های ناشی از زمین، فشار زیر دریایی و زلزله را جذب کند.

مقاومت در برابر نور خورشید و هوا:لوله پلی اتیلن در برابر نور ماورا بنفش خورشید و هوا مقاوم است و برای تاسیسات بالای زمین مناسب می باشد.

طول عمر بالا:لوله پلی اتیلن فاضلابی به دلیل مقاومت بالا در برابر آسیب های خارجی طول عمر بالای دارند. چون در صنایع مختلفی ثابت شده اند که حداقل 50 تا 100 شال عمر می کنند.

کاربرد های لوله پلی اتیلن فاضلابی

 

لوله های پلی اتیلن می توانند علاوه بر استفاده در فاضلاب های خانگی و شهری کاربرد های دیگری نیز داشته باشند. این کاربرد و استفاده ها عبارتند از:

  • انتقال فاضلاب های صنعتی
  • جمع آوری آب های سطحی
  • استفاده در شبکه هاب زهکشی
  • استفاده در صنعت کشاورزی و ...

قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی

 

قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی مثل دیگر لوله ها میتواند تحت تاثیر فاکتور ها و عوامل کختلفی قرار گیرد به همین دلیل نمیتوان نرخ مشخصی برای آنها عنوان کرد. برای مثال چنتا از مهم ترین عواملی که میتواند این نرخ را تایین کند عبارتند از: نوع لوله، کاربرد، مشخصات فیزیکی و ساختاری، مانندSDR،PN، سایز و ... گرید بندی مواد اولیه لوله، نرخ ارز و نوسانات آن، میزان عرضه  و تقاضا، استاندار های تولید و ... اشاره کرد.

البته شما میتوانید با تماس به مشاورین ما و گفتن اطلاعات پروژه و... راهنمایی لازم و قیمت های بروز را دریافت کنید.

 

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن فاضلابی

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .