کارخانه تولید لوله کاروگیت سبک و سنگین

کارخانه تولید لوله کاروگیت سبک و سنگین

کارخانه تولید لوله کاروگیت سبک و سنگین

توضیحات کامل در مورد لوله کاروگیت(دوجداره)

همراه با قیمت بروز شده در هر ماه و موجود در انبار

برای دیدن مطالب کامل در مورد لوله کاروگیت کلیک کنید

لوله کاروگیت(لوله دو جداره)

لوله پلی اتیلن کاروگیت، لوله دوجداره کاروگیت، لوله دوجداره و.... همگی نام لوله ای هستند که از دو لایه پلی اتیلن تشکیل شده است،لایه بیرونی کنگره ای و موج دار و لایه داخلی کاملا صیقلی است که این فرم باعث ایجاد مقاومت بالایی برای تحمل کلیه فشارهای زیر سطحی و سطحی،چه بار مرده یا زنده را در زیر سطح زمین متحمل میشود.

لوله های کاروگیت در دو بخش دسته بندی میشوند که عبارتند از 16،31.5،کیلونیوتون که هر کدام مصرف خاصی از لحاظ نوع فشار سطحی و زیر سطحی دارند. که به اصطلاح سبک و سنگین میگویند.

لوله های دوجداره کاروگیت تحمل بالایی جهت حجم خاک دارند و فشار داخلی این لوله ها 2 یا 4 بار می باشد و این لوله هارا نمیتوان در شبکه های تحت فشار بالا استفاده کرد.برای اتصال این لوله ها نیز از کوپلر و واشر و یا جوش اکسترودر استفاده میشود.

طول عمر لوله های دوجداره کاروگیت 50تا75 و حتی 100سال است که این مورد به عواملی همچون مواداولیه،شرایط تولید،نگهداری لوله و انبار بستگی دارد.موقع نصب لوله های کاروگیت بایدPHخاک در نظر گرفته شود و این نوع لوله به دلیل فاسد نشدن،نصب آسان و مقاوم در برابر حرکت خاک و فشار،حدود 50سال است که مورد مصرف قرار میگیرد.

 

مشخصات فنی لوله کاروگیت

لوله کاروگیت که نوعی لوله پلیمری به حساب می آید به دو دسته معمولی و اسپیرال تقسیم میشوند. در تولید نوع معمولی مواد پلیمری قالب گیری و پرس میشوند ولی تولید لوله های اسپیرال با استفاده ار دستگاه اکسترود انجام میشود و پس از کوئنچ کردن و خنک سازی به شکل حلقه ای در می ایند.جدار داخلی این لوله ها میتواند از جنس فولاد یا پلی اتیلن سنگین باشد.پلی اتیلن سنگین نوعی پلیمر خطی سرسخت و برای مصارف صنعتی و انتقال مواد شیمیایی مناسب است.

مهم ترین وظیفه لوله کاروگیت انتقال سیالات میباشد درون لوله های کاروگیت فشار بار مطرح نیست و نمیتوانند از داخل فشار بالایی را تحمل کنند اما سطح بیرونی آن همه فشارهای وارد شده را تحمل میکنند و به همین دلیل سطح بیرونی حلقه ای یا مارپیچ هستند زیرا استحکام و مقاومت لوله را افزایش میدهد.

 

ویژگی های لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت ویژگی هایی دارد که آنرا از سایر لوله ها مقرون به صرفه تر و مناسب تر ساخته است که عبارتنند از:

  • مقاومت بالای آنها دربرابر مواد اسیدی و بازی که به آن مقاومت در برابر خوردگی میگویند باعث شده تا برای انتقال اسید مناسب باشد.
  • مانگاری و طول عمر بالای آنها که بین 50 تا 100 سال است.
  • جدار داخلی این لوله ها کاملا صاف و بدون برجستگی است و همین ویژگی باعث شده تا جریان مایعات حتی در فواصل بسیار زیاد با افت فشار رو به رو نشود و از طرفی نیز با کمتر شدن ضریب اصطکاک،رسوب در لوله ها تشکیل نگردد.
  • وزن آنها نسبت به بقیه لوله ها بسیار پایین تر است به همین دلیل نیاز به صرف هزینه های خیلی زیاد برای حمل و نقل نیست.
  • سرعت بالای نصب به دلیل استفاده از کوپلر و جوش دادن آنها.
  • حیواناتی مانند موش و ...از این لوله استفاده نمیکنند چون ارزش غذایی ندارد و همین یک ویژگی این لوله را با بقیه متفاوت میکند.

 

 

کاربرد لوله های کاروگیت(پلی اتیلن دوجداره)

لوله کاروگیت تقریبا در همه صنایع به کار میرود به همین دلیل کاربرد های زیادی دارد:

سیستم های جمع آوری و انتقال آب باران

جمع آوری و انتقال فاضلاب های صنعتی،بیمارستانی،شهری،خانگی و کشاورزی

تاسیسات صنعتی برای تصفیه آب

لوله های فاضلابی

انتقال مایعات و پساب از مخازن ذخیره و تصفیه کننده

جمع آوری و انتقال مواد اسیدی،بازی و نمک

البته هر کدام از این کاربرد ها نوع خاصی از این لوله استفاده میشود به عنوان مثال در زهکشی و کشاورزی جداره آنها دارای سوراخ است تا هم مواد مختلف زیرزمینی جمع آوری شود و هم در مناطقی که زباله ها دفن میگردند،محلول های سدیم را جمع آوری کنند.

 

انواع لوله کاروگیت و کاربرد آنها

لوله کاروگیت سایز 110:کاربرد این سایز لوله زیاد نیست چون به خاطر جریان سینوسی فاضلاب باعث گرفتگی لوله خواهد شد مخصوصا اگر مواد جامد آن زیاد باشد.مقاومت مکانیکی آن هم 31.5 کیلونیوتن است.معمولا برای غلاف دور کابل های برق استفاده شده و در کشور ترکمنستان بیشترین کاربرد را دارد.

لوله کاروگیت سایز 125:این لوله ها بیشتر برای جمع کردن فاضلاب خانگی در کوچه هایی که 8متری هستند و خانه هایی که فقط 2واحد هستند استفاده میشود،کاربرد دیگر آن برای جمع کردن آب باران است و مقاومت مکانیکی آن نیز 31.5 نیوتون است.

لوله کاروگیت سایز 160:یکی از پرکاربردترین لوله های کاروگیت است که در مقاومت های مکانیکی یا حلقوی متنوعی مثل 16،31.5،کیلونیوتون تولید میگردد و برای کوچه های 10متری استفاده میشود.

لوله کاروگیت سایز200:یکی دیگر از پر مصرف ترین لوله های فاضلابی است و از موارد کاربرد آن میتوان به فاضلاب زهکشی و غلاف دور کابل و محافظت از شیرآلات در آبیاری های قطره ای اشاره نمود.

لوله کاروگیت سایز 250:به این نوع لوله،لوله 10 اینچی کاروگیت نیز گفته میشود.البته بعضی اوقات به شکل 300میلیمتری هم تولید میگردند که به دلیل انحراف معیار در خط تولید است.

لوله کاروگیت سایز315:یکی از پرکاربردترین ها در لوله های دوجداره کاروگیت هست که اکثرا برای انتقال فاضلاب در خیابان های 20 متری استفاده میشود و میتوان  در عمق 7 متری خاک نیز دفن گردد که البته در نوعی با مقاومت مکانیکی و حلقوی 31.5 نیوتن تولید میگردد امکان دفن لوله در عمش های بیشتر نیز هست.

لوله کاروگیت سایز 400:این نوع لوله برای ساخت منهول،شوتینگ زباله ها،غلاف دور کابل های قطور مخابراطی و کابل های برق استفاده میگردد.

لوله کاروگیت سایز 500:مصرف این لوله ها بسیار پایین است که امکان تولید آن به شکل اسپیرال یا ترکیبی کاروگیت-اسپیرال وجود دارد.

لوله کاروگیت سایز 600:این نوع لوله با مقاومت مکانیکی مختلف 16،31.5،کیلونیوتونی تولید میشود که بستگی به فشار و عمقی دارد که به آنها وارد خواهد شد.از این لوله ها برای جمع کردن و منتقل نمودن فاضلاب،تولید منهول،و حتی لوله های انتقالی آدم رو مخازن سپتیک استفاده میشود.

 

نحوه اتصال لوله های کاروگیت

اتصالات استفاده شده برای لوله کاروگیت شامل زانویی تبدیل دو تکه و سه تکه،سه راهی و زانویی های 45 و 90درجه،سه راهی تبدیل،چهار راهی،درپوش و بوشن و غیره می باشند.برخی موارد از جوش اکستروژن کمک میگیرند برای تولید و در برخی نیز از روی قالب و یک تکه تولید میشوند.

مزیت های لوله کاروگیت

  • مقاومت بسیار زیاد در برابر مایعات با اسید و حالت قلیایی بالا
  • مقاومت در برابر اشعهuvخورشید
  • مقاومت بالا در عمق های مختلف خاک بخاطر تولید با مقاومت مکانیکی یا حلقوی بسیار بالا تا 31.5 کیلو نیوتون که فشار بالاتر از 7متر را هم تحمل میکند.
  • نصب سریع و راحت و اتصالات مخصوص که نصب آنها نیز نیازی به تکنسین حرفه ای و آموزش دیده ندارد
  • سرعت تولید بالا
  • تولید در سایز های مختلف با کاربرد های گوناگون
  • سطح داخلی صاف و صیقلی که جلوی رسوب مواد عبوری را گرفته و در فواصل طولانی مثل صدها کیلومتر سیالات و مایعات دچار افت فشار و سرعت جریان نمیشوند.
  • ماندگاری و طول عمر بسیاز زیاد تا 100سال

هزینه خرید

با توجه به نوسانات بازار نمیتوان قیمت مشخصی در نظر گرفت و در زمان خرید باید با کارشناس فروش مجموعه تماس بگیرید و به دلیل کابرد بالای لوله کاروگیت عوامل موثر زیادی بر قیمت ان تاثیر گزاشته اند که عبارتند از:

  • نوع و مقدار مواد اولیه مصرف شده
  • محل تولید لوله
  • متراژ مورد نیاز
  • طول لوله کاروگیت که در شاخه های 6 متری تولید میشوند
  • نرخ مواد پلی اتیلن با دانسیته بالا(HDPE)

دقت فرمایید که برای خرید از مشاوره رایگان شرکت استفاده کنید تا اشتباهی برای خرید نشود مخصوصا وقتی هزینه زیادی برای خرید پرداخت مینمایید.برای مشاوره رایگان از شرکت ما فقط کافیه به قسمت تماس باما رفته و با شماره های آنجا تماس بگیرید.

قیمت روز لوله کاروگیت(دوجداره)

ما در شرکت آبیاران صنعت با داشتن کارشناس فروش به صورت ماهانه قیمت لوله کاروگیت را آپدیت میکنیم تا به شما کمک کرده باشیم و کار شما نیز راحت شود.

 

 

لیست قیمت لوله کاروگیت مرداد ماه
سایزسبکسنگین
160108.000108.000
200120.000150.000
250180.000222.000
315300.000360.000
400420.000540.000
500720.000870.000
6001.050.0001.200.000

 

 

 

کارخانه تولید لوله کاروگیت سبک و سنگین

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .