فروش دریچه منهول بتنی همراه با قیمت 1402

فروش دریچه منهول بتنی همراه با قیمت 1402

فروش دریچه منهول بتنی همراه با قیمت 1402

دریچه منهول بتنی  جایگزین دریچه های چدنی شد اما به دلایلی نتوانست رضایت کارفرمایان را جلب کند. دلیل این مشکلات را در این مطلب به صورت کامل به شما خواهیم گفت.

بعد از سرقت رفتن متعدددریچه های چدنی، سازندگان دریچه ای جدید از جنس بتن تولید کردند. این دریچه ویژگی های زیادی از جمله به سرقت نرفتن، ارزانتر بودن نسبت به دیگر دریچه ها و .. دارد. همه ی ما دریچه های منهول را در سطح شهر دیده ایم که برای پوشاندن و حفاظت چاه های فاضلاب استفاده می شوند.

بعضی از این دریچه ها جنبه بازدید نیز دارند که برای اداره گاز و مخابراط کاربرد بیشتری دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه بتن از سیمان و بتن تشکیل شده است که طول عمر بالایی دارند و از نظر ظاهری نیز قابل قبول هستند ولی در برابر مقاومت از دریچه منهول چدنی ضعیفتر هستند که همین عامل باعث شده که دریچه های بتنی را ضخیم تر تولید کنند تا به مقاومت چدن برسند و نتیجه این کار بالا رفتن وزن دریچه شده است.

 

کاربرد دریچه منهول بتنی

کاربرد همه دریچه های منهول پوشاندن چاه های فاضلاب و دسترسی به خطوط زیرزمینی است. دریچه های بتنی در اصل برای حفاظت و جان و اموال عمومی مردم ساخته شد تا جایگزینی باشد برای دریچه های چدنی.

دریچه های چدنی به علت سرقت بالا و سقوط افراد و خودروها جان های زیادی رو به خطر انداخته بود. دریچه های منهول باید قابلیت برداشته شدن را داشته باشن تا چاه را متخصصان بتوانند بررسی کنند. دریچه های بتنی به علت سنگین بودن قابلیت باز شدن را ندارند یا برای باز شدن باید آن را شکست و یا از چند نفر کمک گرفت که اینکار مشکل است. کاربرد دیگر دریچه های بتنی انتقال آب باران و رواناب های جمع شده در سطح خیابان به شبکه های زیرزمینی فاضلاب است. البته این قابلیت را فقط دریچه های (سوراخ دار) دارند.

دریچه منهول نانوکامپوزیت آبرو

 

مزایا دریچه منهول بتنی

  1. قابلیت ردیابی و مرثی سازی در صورت مدفون شدن: دریچه های بتنی به دلیل استفاده از میلگرد در ساختارشان، اگر در قسمتی مدفون شوند، توسط دستگاه های فلزیاب پیدا می شوند.
  2. عدم تولید آلودگی صوتی هنگام عبور و مرور وسایل نقلیه: دریچه های بتنی به دلیل سنگین بودند به خوبی بر روی قاب زیری خود محکم شده و بر خلاف دیگر دریچه ها هنگام عبور وسایل نقلیه صدایی از آنها تولید نمی شود.
  3. مقاومت در برابر زنگ زدگی: این نوع دریچه ها بر خلاف دریچه های چدنی محدودیتی برای استفاده در محیط های مختلف را ندارند و فقط باید در برابر نفوذ یون سولفات و یون کلرید موجود در آب حفاظت شوند.
  4. ضد سرقت بودند: دریچه های بتنی به دلیل وزن بالا و مواد غیر قابل بازیافت، توجه سارقین را برای سرقت جلب نمی کند. به همین دلیل جایگزین خوبی برای دریچه های چدنی هستند.
  5. قیمت مناسب: دریچه های بتنی به دلیل مواد اولیه ارزان، نسبت به دیگر دریچه های داخل بازار (به جز دریچه های نانوکامپوزیت) ارزان تر هستند و همین مورد یکی از ویژگی های خوب این دریچه به حساب می آید که توجه خریداران را جلب کرده است.
  6. مقاومت در برابر فشارهای زیاد
  7. مقاومت بالا در برابر نور آفتاب

 

معایب دریچه منهول بتنی

  1. دشوار بودن حمل و نصب آن: دریچه منهول بتنی مانند دریچه های چدنی به دلیل وزن بالا هزینه های جا به جایی را بالا می برند و همچنین زمان زیادی برای نصب آنها خواهد رفت و همچنین باز و بسته کردن این نوع دریچه ها دشوار است.
  2. آسیب دیدگی بر اثر دوره های یخ زدن و آب شدن: این آسیب دیدگی که به علت انبساط خمیر سیمان سخت شده در دوره های مکرر یخ زدگی – یخ گشایی ایجاد می شود، موجب ایجاد ترک و در صورت شدت اثر موجب شکست و فروپاشی دریچه می گردد.
  3. صرف زمان زیاد برای باز کردن دریچه: دریچه های منهول بر طبق استاندارد های موجود باید در 25 ثانیه باز شوند. اما دریچه های بتنی به دلیل وزن بالا با صرف زمان و انرژی زیاد باز می شوند و در برخی موارد نیز برای باز کردن درب آنها چاره ای جز شکستن آن نیست.
  4. آسیب پذیر بودن در محیط های سولفاتی و کلری: نفوذ یون سولفات به درون بتن باعث ایجاد موادی منبسط شونده شده و با گذشت زمان سطح بتن خراب می شود. همچنین در محیط های کلری نیز با نفوذ یون کلرید، به تدریج خوردگی و زنگ زدگی ارماتورهای دریچه های بتن مسلح اغاز شده و با ادامه یافتن این روند ترک هایی در بتن ایجاد می شود.
  5. عدم قابلیت تولید در رنگ های مختلف

 

استانداردهای دریچه منهول بتنی

  1. اولین استاندارد در ساخت دریچه های بتنی کیفیت مواد اولیه ای است که استفاده می شود.
  2. وجود دستگیره برای جا به جایی دریچه.
  3. برخی از درب ها محفظه ای برای عبور هوا دارند که با توجه به نیاز مشتری در آن تعبیه می شود.
  4. طول و عرض دریچه منهول و همچنین ارتفاع و قطر مورد نیاز سطح آن با زمین، در ابعاد درپوش ساخته شده تاثیر دارد.
  5. همچنین محل عبور و مرور زیاد یا کم در ساخت دریچه تاثیر دارد. (فشار باری دریچه)

دریچه منهول نانوکامپوزیت

 

نسل جدید دریچه های بتنی (نانوکامپوزیت)

بعد از گذشت مدت زمانی و داشتن بعضی از معایب ها، تولید کنندگان تصمیم گرفتن تغییری در مواد اولیه این نوع دریچه ها بدهند. این تغییرات باعث شد دریچه های نانوکامپوزیت ساخته شوند که دیگر معایب دریچه های بتنی مانند وزن بسیار زیاد، شکنندگی بر اثر نفوذ یون و ... را نداشته باشد.

دریچه های بتنی ساخته شده از بتن و سیمان هستند اما دریچه منهول نانوکامپوزیت از موادی همچون: رزین، سریس، میلگرد، بتن، مواد نانو و سیمان ساخته شده است و همچنین طراحی خاصی را برای ساخت دریچه های نانوکامپوزیت در نظر گرفته اند.

دریچه منهول نانوکامپوزیت سایز 20

 

مقایسه دریچه منهول بتنی و نانوکامپوزیت

مقایسهدریچه منهول بتنیدریچه منهول نانوکامپوزیت
وزنبسیار سنگینسبکتر از بتنی و چدنی
مقاومتشکننده در برابر یون سولفات و ..مقاوم در برابر هر چیزی
قیمتارزان تر از دریچه چدنیارزان تر از دریچه بتنی و چدنی
چکشخواربر اثر ضربه می شکندبر اثر ضربه نمی شکند

 

سوالات متداول کاربران: 

  1. امکان ارائه فاکتور رسمی را دارید؟

بله، تمام سفارش های شما را میتوان با فاکتور رسمی ثبت کرد و البته 9 درصد به هزینه کلی سفارش شما اضافه خواهد شد.

 

  1. در رنگ های مختلف نیز تولید دارید؟

خیر. دریچه های بتنی در رنگ های مختلف تولید نمی شوند. اما دریچه های نانوکامپوزیت این قابلیت را دارند. 

 

  1. وزن دریچه های بتنی چه مقدار است؟

بستگی به سایز آن دارد ولی به علت اینکه مقاومت بالایی از خود نشان دهند با ضخامت بالایی ساخته می شوند که در بعضی از موارد از دریچه های چدنی نیز سنگین تر هستند.

 

  1. دریچه های بتنی ضمانت و گارانتی هم دارند؟

خیر ندارند. اما دریچه های نانوکامپوزیت تا 3 سال گارانتی دارند. 

 

  1. دریچه منهول بتنی نیز موجود دارید؟

شرکت ما فقط دریچه های نانوکامپوزیت (نسل جدید دریچه بتنی) را به فروش می رساند و پیشنهاد ما نیز دریچه های نانوکامپوزیت می باشد چون از نظر کیفیت و مقاومت بهتر هستند. برای سفارش نیز می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و اطللاعات مورد نظر را دریافت کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد دریچه منهول نانوکامپوزیت و به دست آوردن قیمت آن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریچه منهول نانوکامپوزیت همراه با قیمت

فروش دریچه منهول بتنی همراه با قیمت 1402

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .