دریچه منهول کامپوزیت-قیمت روز-آبیاران صنعت

دریچه منهول کامپوزیت-قیمت روز-آبیاران صنعت

دریچه منهول کامپوزیت-قیمت روز-آبیاران صنعت

دریچه منهول کامپوزیت در روش های مختلفی تولید می شوند که هرکدام قیمت، مزایا و معایب مختلفی دارند، در این مطلب هر کدام از این موارد را توضیح داده ایم.

دریچه منهول کامپوزیت چیست؟

به موادی که از کنار هم قرار گرفتن دو یا چند ماده تشکیل میشود یا کامپوزیت می گویند. در فرایند تولید دریچه های منهول با توجه به مشکلاتی نظیر سرقت دریچه منهول چدنی و سنگینی بیش از حد دریچه منهول بتنی، تولید کنندگان به سراغ تولید دریچه های کامپوزیتی رفتند که ضد سرقت باشد و در کنار آن نیز وزن مناسبی داشته باشد.

 

انواع دریچه منهول کامپوزیت

دریچه کامپوزیتGRE:از لحاظ تولید و ساخت، دریچه منهول کامپوزیت به دو روش دستی و صنعتی تولید می شوند. دریچهGRPبه روش دستی و غیر مکانیزه تولید می شوند که شامل مقدار بالایی سیلیس هستند و همین باعث افزایش وزن این دریچه شده است. مقدار زیاد سیلیس مشکلات دیگری از جمله ترک خوردگی و استحکام پایین به دلیل جذب و انجماد آب به وجود می آورد. همچنین به دلیل تولید دستی ظاهر زیبایی نیز ندارند، به طور کلی میتوان گفت دریچه منهول کامپوزیت به صورت تولید دستی استحکام پایین تر و وزن بالاتری نسبت به تولید صنعتی دارد که البته این موارد قیمت آن را پایین تر آورده است.

دریچه کامپوزیتSMC:این دریچه توسط دستگاه های پرس هیدرولیکی و مکانیزه تولید می شود. در این دریچه به جای سیلیس از خمیر فایبرگلاس استفاده می شود تا مقاومت، طول عمر آن بالا و وزن آن نیز کمتر شود. در نهایت به دلیل تولید و پرس توسط دستگاه، این نوع دریچه منهول کامپوزیت ظاهری زیبا و یکنواخت دارد.

دریچه کامپوزیتBMC:این نوع نیز مثل دریچهSMCبا دستگاه و به صورت مکانیزه تولید می شود اما با این تفاوت که هیچ ماده ای مانند سیلیس یا فایبرگلاس در تولید آن به کار نمی رود. مقاومت، کیفیت و قیمت این نوع دریچه میتوان گفت در سطح متوسطی بین دو دریچه دیگر قرار دارد و کاربرد آن نیز بیشتر در مناطقی است که ترافیک کمتری وجود دارد.

 

ابعاد پر مصرف دریچه کامپوزیت

دریچه منهول کامپوزیت به دلیل داشتن طرفداران زیاد، در ابعاد و شکل های مختلفی همچون مربع، مستطیل، دایره و بیضی تولید می شود. در ادامه انواع ابعاد آن را نیز خواهیم گفت:

  1. مربعی به ضلع 40، 60، 80 و 100 سانتی متر
  2. دریچه دایره ای سایز 60 و 80 سانتی متر برای مخابراط و چاه آب و فاضلاب، 32.5 برای گاز و 20 برای بازدید از کنتور آب و فاضلاب
  3. مستطیلی در ابعاد 40*30 و 70*50 به صورت ساده و آبرو
  4. دریچه بیضی به ابعاد 40*30 برای گاز

دریچه منهول کامپوزیت دایره ای

 

مزایای دریچه منهول کامپوزیت

  1. مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  2. ضد سرقت بودن: این نوع دریچه به دلیل غیر قابل بازیافت بودن به سرقت نمیروند، که در برابر دریچه منهول چدنی این یک مزیت به حساب می آید.
  3. عدم تولید صدا هنگام عبور وسایل نقلیه
  4. تولید در انواع رنگ های متفاوت
  5. مقاومت بالا در برابر نور آفتاب: به دلیل کاربرد رنگدانه و مواد افزودنی در تولید دریچه های کامپوزیتی، این نوع دریچه در برابر نور ماورا بنفش خورشید مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  6. عایق بودن حرارتی و الکتریکی
  7. مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی

 

معایب دریچه منهول کامپوزیت

  1. این دریچه ها برخلاف دریچه منهول چدنی، بتنی و نانوکامپوزیت، توسط دستگاه های فلزیاب در صورت مدفون شدن امکان پیدا شدن ندارند.
  2. عدم سازگاری با محیط زیست: جنس مواد موجود در ساختار این نوع دریچه چرخه بازیافت را بسیار طولانی کرده که باعث آسیب زدن به محیط زیست می شود.
  3. قیمت بالا: دریچه کامپوزیت نسبت به دیگر دریچه های داخل بازار قیمت بیشتری دارد و البته نوع ساختار آن نیز مهم است. برای مثال کامپوزیت نوعSMCاز دو نوع دیگر گران تر است.

 

مشخصات فنی دریچه منهول کامپوزیت

ردیفرده

بار قابل تحمل

محل نصب
1A151.5 تندر پیاده رو ها و نواحی تردد دوچرخه
2B12512.5 تنپیاده رو ها، نواحی پارک خودرو
3C25025 تنحاشیه جداول خیابان ها، حداکثر 5 متر تا ماشین رو و 2 متر تا پیاده راه
4D40040 تنقسمت های ماشین رو، نواحی پارک خودرو و مناسب تردد تمام خودرو های جاده ای
5E60060 تننواحی تحمل کننده وسایل نقلیه سنگین از قبیل لنگرگاه ها
6F90090 تننواحی ویژه تحمل کننده وسایل نقلیه سنگین مانند فرودگاه ها

 

کاربرد دریچه منهول کامپوزیت

این نوع دریچه از مواد، رزین های پلیمری، الیاف های سیلیس، کربنات کلسیم و مواد های شیمیایی دیگر تولید می شوند. دریچه منهول کامپوزیت به دلیل مقاومت و استحکام بالا و همچنین ضد سرقت بودن کاربرد زیادی در صنایع مخابراط، آب و فاضلاب و گاز و برق داشته است. کاربرد دیگر آنها قرار گرفتن این نوع دریچه بر روی دهانه منهول فاضلاب است که باعث می شود هنگام وقوع شدید باران و تشکیل رواناب ها بر روی سطح خیابان تاثیر خود را نشان دهند.

 

قیمت دریچه منهول کامپوزیت

همانطور که گفته شد این دریچه به عنوان جایگزین دریچه منهول چدنی و بتنی تولید شده که وزن کمتری نسبت به آنها دارد و در نتیجه حمل نقل آن آسان تر و باز کردن درب آن نیز راحت تر شده است اما با این حال دریچه های دیگری همچون پلیمری، کوپلیمری و نانوکامپوزیت وجود دارند که از دریچه کامپوزیت وزن کمتری داشته باشند.

در کنار وزن قیمت نیز در انتخاب نوع دریچه بسیار مهم است. دریچه منهول کامپوزیت از این لحاظ نسبت به دیگر دریچه ها مانند کوپلیمری، پلی اتیلن، بتنی و نانوکامپوزیت قیمت بالاتری دارد! میتوان گفت عیب و نقط ضعف اصلی این دریچه قیمت بالای آن است.

 

جمع بندی

خرید دریچه منهول کامپوزیتی با وجود دریچه ای دیگر مانند نانوکامپوزیت، انتخاب عاقلانه ای نمی باشد چرا که مقاومت، استحکام و ... هردو آن ها بالا هست و حتی نانوکامپوزیت بهتر است. دو فاکتور اصلی وزن و قیمت را اگر بخواهیم مد نظر بگیریم، دریچه منهول نانوکامپوزیت وزن و قیمت کمتری دارد که در نتیجه خرید آن بهتر و به صرفه تر است.

در کل اگر قصد خرید دریچه منهول برای چاه فاضلاب، مخابراط، برق و گاز دارید میتوانید با واحد فروش شرکت آبیاران صنعت تماس گرفته و در کنار جمع آوری اطلاعات بیشتر یک خریدی با اطمینان کامل داشته باشین.

دریچه منهول کامپوزیت-قیمت روز-آبیاران صنعت

نویسنده : علی کاووسی

سئو کار سایت

نظرات (0)

    برای درج نظر خود وارد سایت شوید .